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Manuel Pelmus (Bucharest) | Remediations

Datum
Uhrzeit
Organisationseinheiten
Kunst- und Kulturwissenschaften
Ort, Treffpunkt (1)
Hauptgebäude
Ort, Adresse (1)
Augasse 2–6
Ort, PLZ und/oder Ort (1)
1090 Wien
Ort, Raum (1)
H 4.37

Artist talk in the framework of Verhältnisse | Methoden der „Appropriation Art“ (Kunst der Aneignung) als Prozesse des Verstehens, Beziehens und Distanzierens by Nathalie Koger.

Golden Pixel Cooperative in cooperation with the seminar History will Repeat Itself – Art of the 20th Century IV by Felicitas Thun-Hohenstein, Academy of Fine Arts Vienna

Eintritt frei

Alexandra Pirici and Manuel Pelmus represented Romania at the 55th Venice Biennial in 2013: they formulated their contribution as an experience, they transfered objects into actions. In “An Immaterial Retrospective of the Venice Biennal” a group of performers were revisiting the history of the Biennial, repeatedly, every day, and translated previous contributions where personal and collective memories were triggered. In this presentation and workshop Manuel Pelmuş is reflecting on the process, realisation, and experience working on that project and other works.

Manuel Pelmuş is a choreographer from Bucharest. His work has been presented in numerous gallery and museum exhibitions, most recently his projects were shown at, a.o., Tate Modern, London, Tate Liverpool (2016), Ludwig Museum, Cologne (2016), Off-Biennale Budapest (2015), The Kiev Biennale, Kiev (2015).

Organiser: Golden Pixel Cooperative is a nomadic platform originating from Vienna. Situated on the intersection between art and moving image, its focus lies on the research of documentary configurations. The coopertive develops formats and visions for presentation, debate, education, research and publication. Its activities aim at fostering exchange and mutual support between young artists, encouraging encounters between different public spheres as well as developing sustainable structures of distribution and mediation. www.goldenpixelcoop.com

Verhältnisse | Methoden der „Appropriation Art“ (Kunst der Aneignung) als Prozesse des Verstehens, Beziehens und Distanzierens
Eine vierteilige Veranstaltungsreihe von Nathalie Koger (Golden Pixel Cooperative)

Aneignung ist ein Bildungsprozess, in dem sich mitunter das Appropriierte und der/die Appropriierende verändern. Wodurch genau diese Veränderung entsteht und was sie hervorbringt, wird diese Reihe anhand künstlerischer Arbeiten, die der Appropriation Art zuzurechnen sind, erörtern und beschreiben. Der Schwerpunkt liegt hier auf Arbeiten mit performativem und/oder dokumentarischem Charakter. Die oral history , die Rezeptionsgeschichte der ursprünglichen Werke, wird dabei zu einem zentralen Referenzpunkt.

In Zusammenarbeit mit Manuel Pelmuş, Xavier Le Roy / Scarlet Yu / Alexandre Achour / Susanne Songi Griem, Christiana Perschon. Peter Moosgaard u.a. und in Kooperation mit dem Seminar „History will Repeat Itself“ von Felicitas Thun-Hohenstein / Akademie der Bildenden Künste Wien, Blickle Raum Spiegelgasse u.a.

Nathalie Koger: Künstlerin, Mitglied der Golden Pixel Cooperative