Keine Position beziehen ist keine Kunst

Bildende Kunst, Kunst- und Kulturwissenschaften
Ort, Adresse (1)
Schillerplatz 3
Ort, PLZ und/oder Ort (1)
Ort, Raum (1)
M13a

Discussing a radical intellectual and radical art practice.
Vortrag von Dario Azzellini (Soziologe & Politikwissenschaftler, JKU Linz). Organisiert von Marina Grzinic, Fachbereich Konzeptuelle Kunst an der Akademie der bildenden Künste Wien, Noit Banai, Institut für Kunstgeschichte, Universität Wien und Jens Kastner, Institut für Kunst- und Kulturwissenschaften, Akademie der bildenden Künste Wien.

Dario Azzellini will present on a number of his projects and works -from books and films to research and other initiatives- in order to discuss what a radical intellectual and art practice might look like today. In this context he will also present the film "Occupy, Resist, Produce - RiMaflow" (34 min., 2014), the first film in a series of films produced with Oliver Ressler on work places in Europe that have been occupied and recuperated by their workers.