Skip to main content

Per EduArt | Talks about the Publications

Datum
Time
Event Label
Booklaunch
Organisational Units
Education in the Arts
Location Description
Depot – Kunst und Diskussion
Breite Gasse 3
1070 Vienna

The series Per EduArt. Kunstpädagogische Materialien für Studium und Schule is aimed at those involved in teaching artistic and creative subjects. The first four volumes are presented.

The event opens the space for talks about the publication series Per EduArt. Kunstpädagogische Materialien für Studium und Schule [Per EduArt. Materials for Secondary Art Education.] Launched at the Institute for Education in the Arts, these specific booklets unite scientific-artistic positions with topics and questions that are pertinent in the practice of secondary education. Per EduArt addresses students, beginners, teacher-mentors, practicing teachers and all educators in the arts. On this evening, the first four volumes of the series will be presented.

(The event will be held in German)

Organizers: Grit Oelschlegel, Anna Pritz, Elisabeth Sattler, Institute for Education in the Arts, Academy of Fine Arts Vienna

Andreas Spiegl (AkBild): Einführung in und Moderation der Veranstaltung

Tobias Dörler (AkBild) - Response zu Heft 1:
Elke Krasny, Sophie Lingg, Joonas Lahtinen, Johannes Köck
Wie Kunst für Zukunft unterrichten? Feministische Sorgeethik als Perspektive der Vermittlung in Zeiten planetarischer Katastrophe und digitaler Toxizität

Ruth Mateus-Berr (Angewandte) - Response zu Heft 2:
Andrea Dreyer
Kunstpädagogische Selbstvergewisserung professionell begleiten

Henning Schluß (Uni Wien) - Response zu Heft 3:
Juliane Keitel, Grit Oelschlegel
Argumentieren mit dem Praxisschock. Einordnungen und Funktionen

Christina Schweiger (PH NÖ) - Response zu Heft 4
Luise Kollars, Hans Krameritsch, Anna Pritz
Benoten im künstlerisch-gestalterischen Unterricht der Sekundarstufe. Herausforderungen und Spielräume für (in Ausbildung befindliche) Lehrer_innen 

The series is published in print with fabrico Hannover and open access.